Kerkük Osmanlı Subay Mezarlığı (Şehitliği)


Creative Commons License

Günay V. , Oumar S. F.

Cihannüma Tarih ve Coğrafya Araştırmaları Dergisi, cilt.3, ss.79-112, 2017 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)

  • Cilt numarası: 3 Konu: 2
  • Basım Tarihi: 2017
  • Dergi Adı: Cihannüma Tarih ve Coğrafya Araştırmaları Dergisi
  • Sayfa Sayıları: ss.79-112

Özet

KERKÜK OSMANLI SUBAY MEZARLIĞI (ŞEHİTLİĞİ)

Kadim Türk Yurdunun nadide parçalarından olan Kerkük’teki Osmanlı mirasının önemli unsurlarından birisi de Kerkük kalesi içindeki Danyal Peygamber Câmii’nin bitişiğindeki alanda bulunan küçük mezarlık veya şehitliktir. Burada Kerkük’te yaşamını yitirmiş Osmanlı devlet görevlileri ve Kerkük’ün ileri gelenlerine ait mezarlar mevcuttur. Mezarlıkta toplam 27 adet mezar yeri olmakla birlikte taşı olmayan mezarların yanı sıra kırık veya okunamaz durumda mezar kitâbeleri de vardır. Osmanlı devlet görevlisi olarak ferik/paşa, mirliva, miralay, binbaşı ve yüzbaşı rütbelerindeki subaylarla İttihat ve Terakki Partisi’nin önde gelen isimlerinden Ömer Naci Bey’in mezarı da bulunmaktadır. Mevcut Osmanlı mezartaşları 1887-1916 yılları arasına tarihlenmektedir.

THE KIRKUK WAR CEMETERY FOR THE MARTYRED OTTOMAN OFFICIERS

One of the most important parts of the Ottoman heritage in Kirkuk, a precious representative of the oldest Turkish native land, is the cemetery or martyrdom, which is located on the alongside of the Prophet Danyal Mosque in the Kirkuk Fortress. In the cemetery there are the Ottoman government officials who lost their lives in Kirkuk and graves belonging to distinguished persons of Kirkuk. There are a total of 27 burial places in the cemetery, as well as graves that do not have any stones, and broken or unreadable grevestones. As officers of the Ottoman State, there are officers in the positions of lieutenant general, brigadier general, colonel, majors and captains, as well as the tomb of Ömer Naci Bey, one of the prominent names of the Union and Progress Party. Ottoman tombstones in the cemetery belong to the period between 1887-1916.