Rekreasyon Araştırmalarında Yeni Yaklaşımlar, Prof. Dr. Özkan Tütüncü, Editör, Detay Yayıncılık, Ankara, ss.55-63, 2019
Rekreasyon, bireylerin fiziksel, ruhsal ve toplumsal olarak iyiliğini sağlayan boş
zaman aktivitelerini içermektedir. Üniversiteler de öğrencilere, bu kapsamda
çeşitli olanaklar sağlamaktadır. Bu çalışma ile üniversite öğrencilerinin
rekreasyonel eğilim ve taleplerinin, ilişkili faktörlerin belirlenmesi ve öğrenci
kulüplerine ilişkin görüşlerinin ortaya konması amaçlanmıştır. Araştırmada
literatür taraması doğrutusunda araştırmacılar tarafından oluşturulmuş anket
formu kullanılmıştır. Form, katılımcıların sosyo-demografik özelliklerini
belirlemeye yönelik 10 soru ve rekreasyonel eğilim ve taleplerinin belirlenmesi
amaçlı 15 soru olmak üzere toplam 25 sorudan oluşmuştur. Anket formu
sınıflarda ders bitimini takiben araştırmacılar tarafından katılımcı öğrencilere
uygulanmıştır. Araştırma bulgularında öğrencilerin fakültelerine göre aylık
gelirleri, çalışma durumları, aktivitenin eğitime olan etkisini değerlendirmeleri,
kulüplerden haberdarlıkları ve öğrenci kulüplerinde görev almayı kabul etmeleri
arasında istatistiksel açıdan anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Kadınların
erkeklere; tıp fakültesi öğrencilerinin diğer fakültelere; aylık geliri 4.020 TL’nin
üzerinde olanların düşük gelirlilere yanı sıra yaşam standardı iyilerin düşük
olanlara göre daha sık kafe ve sinemaya gittikleri bulunmuştur. Öğrenciler
üniversitedeki rekreatif faaliyetler için birden fazla aktivite talep etmiş; en çok
yüzme havuzu, açıkhava spor tesisi ve kapalı spor salonu istemişlerdir.
Öğrenciler rekreatif aktivitelerin, eğitimdeki başarılarını arttırma da dahil, olumlu
katkılarının farkındadırlar. Beklentileri karşılayacak faaliyetler öğrencileri motive
edeceği gibi üniversite aidiyetlerini de güçlendirecektir. Üniversiteler açısından
da bu durum fırsat olarak değerlendirilmelidir.