Atıf İçin Kopyala
Elden M. (Editör) , Bakır U. (Editör)
Detay Yayıncılık, Ankara, 2015
-
Basım Tarihi:
2015
-
Yayınevi:
Detay Yayıncılık
-
Basıldığı Şehir:
Ankara
Özet
Reklamı ve reklamcılığı anlamanın pek çok yolu var. Bu yollardan birisi
de yaşamımızın artık ayrılmaz bir parçası olan reklamları yaratanları,
yani reklamın ustalarını anlamaktan geçiyor. Çünkü çağdaş reklamcılık,
toplumu ve bireyi derinden etkileyen pek çok gelişmenin yanı sıra biraz
da bu ustaların etkisiyle şekillendi. Reklam ustaları, kimi zaman
reklamın ne olduğunu kimi zaman da reklamın artık ne olmaması
gerektiğini anlamaya, anlatmaya çalıştı.
Reklam Ustaları 1, reklamcılığı reklamı yaratanlar ve bu yaratım
sürecini yönetenler bağlamında anlatmaya çalışan bir kitap. Ancak Reklam
Ustaları 1 den yola çıkarak aynı zamanda 19. yüzyılın sonlarından 21.
yüzyılın başlarına değin Amerika ve Avrupada reklam sektöründe olup
bitenleri ve yaşanan değişimleri, yani reklamcılığın dünyadaki tarihsel
serüvenini de görmek mümkün.
Müge Elden ve Uğur Bakırın editörlüğünü yaptığı kitapta 19 yazar,
dünyada reklamcılığın gidişatını şekillendiren 17 farklı reklam ustasını
okuyucuyla buluşturuyor. Kitapta ele alınan ustalar, yaşamları, reklam
anlayışları ve ortaya koydukları başarılı reklam kampanyaları
çerçevesinde derinlemesine irdeleniyor.
Reklam Ustaları 1, öncelikle reklamcılığa ilgi duyanlar, reklamcı
olmak isteyen öğrenciler ve de reklamı araştıran akademisyenler için
temel başvuru kaynağı niteliğinde bir çalışma.