Reklam Ustaları 1


Elden M. (Editor) , Bakır U. (Editor)

Detay Yayıncılık, Ankara, 2015

  • Publication Type: Book / Vocational Book
  • Publication Date: 2015
  • Publisher: Detay Yayıncılık
  • City: Ankara

Abstract

Reklamı ve reklamcılığı anlamanın pek çok yolu var. Bu yollardan birisi de yaşamımızın artık ayrılmaz bir parçası olan reklamları yaratanları, yani reklamın ustalarını anlamaktan geçiyor. Çünkü çağdaş reklamcılık, toplumu ve bireyi derinden etkileyen pek çok gelişmenin yanı sıra biraz da bu ustaların etkisiyle şekillendi. Reklam ustaları, kimi zaman reklamın ne olduğunu kimi zaman da reklamın artık ne olmaması gerektiğini anlamaya, anlatmaya çalıştı.

 
Reklam Ustaları 1, reklamcılığı reklamı yaratanlar ve bu yaratım sürecini yönetenler bağlamında anlatmaya çalışan bir kitap. Ancak Reklam Ustaları 1 den yola çıkarak aynı zamanda 19. yüzyılın sonlarından 21. yüzyılın başlarına değin Amerika ve Avrupada reklam sektöründe olup bitenleri ve yaşanan değişimleri, yani reklamcılığın dünyadaki tarihsel serüvenini de görmek mümkün.
 
Müge Elden ve Uğur Bakırın editörlüğünü yaptığı kitapta 19 yazar, dünyada reklamcılığın gidişatını şekillendiren 17 farklı reklam ustasını okuyucuyla buluşturuyor. Kitapta ele alınan ustalar, yaşamları, reklam anlayışları ve ortaya koydukları başarılı reklam kampanyaları çerçevesinde derinlemesine irdeleniyor.
 
Reklam Ustaları 1, öncelikle reklamcılığa ilgi duyanlar, reklamcı olmak isteyen öğrenciler ve de reklamı araştıran akademisyenler için temel başvuru kaynağı niteliğinde bir çalışma.