Pazar,Panayır ve Fuar Oluşumlarından Günümüz Kumaş Fuarlarına: Modayı Yönlendiren Faktörler


Creative Commons License

Haylamaz G. , Önlü N.

Turkish Journal of Fashion Design and Management (TJFDM), cilt.1, no.4, ss.35-46, 2019 (Hakemli Üniversite Dergisi)

  • Cilt numarası: 1 Konu: 1
  • Basım Tarihi: 2019
  • Dergi Adı: Turkish Journal of Fashion Design and Management (TJFDM)
  • Sayfa Sayıları: ss.35-46

Özet

ÖZ

Günümüzde, firmaların ürün ve hizmetlerini ziyaretçilere sundukları, alıcı ile satıcıların karşılaştıkları

ve birebir temas kurdukları etkinlikler olan fuarlar aynı zamanda iletişim karmasının içinde yer alan

ve yüz yüze ilişkilerin kurulduğu en önemli iletişim araçlarındandır (Okay, 2000). Bu çalışmada fuarların

oluşumu, tarihte ticaretin ilk başladığı alanlar olan pazar ve panayırlardan itibaren ele alınmıştır.

Gelişen ticaret faaliyetleriyle birlikte kumaş fuarlarının modayı yönlendiren kültürel ve sanatsal etkinlik

mekânlarına dönüşümüne dikkat çekilmek istenmiştir. Bedeni koruyan, saran bir unsur olmasının

yanında kumaş, tarihin bazı dönemlerinde zenginlik sembolü de olmuştur. Ticarette kıymetli

kumaşların para yerine kullanıldığı bilinmektedir. Dokunduğu coğrafyadan farklı coğrafyalara göçü

İpek Yolu gibi ticaret yolları sayesinde gerçekleşmiş olan kumaş, zaman içerisinde pazar, panayır, fuar

gibi ticaret alanlarında tanıtılarak kendi modasını yaratmıştır. Araştırmada tekstil ve moda tasarımcısı

bakış açısıyla geleceğin modasını yönlendiren öngörü ipuçlarının aktarıldığı kumaş fuarları değerlendirilecektir.

Sanatçı, tasarımcı, akademisyen, alıcılar ve üreticilerin buluşabildiği organizasyon

modeline dönüşmüş olan günümüz fuar yapısının önemine vurgu yapılacaktır. Sanatsal aktiviteler,

atölye çalışmaları, defile, panel, sergi, vb. etkinliklerin düzenlendiği Premiere Vision fuarı bu yönüyle

değerlendirilecektir.