Çizgi Dizi Simpsonlar’da Yer Alan Kurgusal Ürün Yerleştirme Uygulamalarının İçerik Analizi Yöntemiyle İncelenmesi


Creative Commons License

Gürel E. , Alem J.

Kilad-Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Araştırma Dergisi, cilt.8, ss.141-173, 2006 (Hakemli Üniversite Dergisi)

  • Cilt numarası: 8 Konu: 4
  • Basım Tarihi: 2006
  • Dergi Adı: Kilad-Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Araştırma Dergisi
  • Sayfa Sayıları: ss.141-173

Özet

Bu çalışma kapsamında, çizgi dizi Simpsonlar’da yer alan kurgusal ürün yerleştirme uygulamaları içerik analizi yöntemiyle incelenmektedir. Bu doğrultuda öncelikle ürün yerleştirmenin bir türü olan kurgusal ürün yerleştirme konu edilmekte ve kurgusal ürün yerleştirme uygulamalarının temelini teşkil eden kurgusal marka olgusuna açıklık getirilmektedir. Ardından tüm dünyada geniş bir izleyici kitlesine sahip olan Simpsonlar’da yer alan kurgusal ürün yerleştirme uygulamaları ile kurgusal markalar içerik analizi yöntemi kullanılarak incelenmekte ve belirli ürün kategorileri uyarınca sınıflandırılmaktadır. Çalışma, söz konusu çizgi dizide yer alan kurgusal ürün yerleştirmelere ve kurgusal markalara ilişkin örneklerle son bulmaktadır.

Anahtar Kelimeler: Simpsonlar, Ürün Yerleştirme, Kurgusal Marka, Kurgusal Ürün Yerleştirme.

Within the scope of this study, the fictional product placements in the animated cartoon series The Simpsons have been analyzed with the content analysis method. In this direction, initially the fictional product placement, which is deemed as a kind of product placement has been examined and the brand concept, which is deemed as the foundation of fictional product placement applications, has been described. Furthermore, the fictional product placement applications and fictional brands in the Simpsons, which have a wide spectator group throughout the world, have been analyzed with the content analysis method and classified upon certain product categories. The study had been finalized with the examples related to the fictional product placements and fictional brands involved in the aforementioned cartoon series.

Key Words: The Simpsons, Product Placement, Fictional Brand, Fictional Product Placement.