5. Uluslararası 6. Ulusal Ebelik Kongresi, 11 - 14 November 2021, pp.235-236
Giriş-Amaç: Doğuma hazırlık eğitimleri; kendi bedenini yönetebilme fırsatı veren, bedeninin farkındalığına
vararak doğumu eşsiz bir deneyim olarak algılamalarına yardımcı olmaktadır. Bu çalışma doğumhanede çalışan
ebelerin gebe bilgilendirme sınıfı veya gebe okuluna katılmış olan gebeler ile olan doğum deneyimlerinin
incelenmesi, gebe okullarının doğuma katkılarının belirlenmesi amacıyla yapılmıştır.
Gereç-Yöntem: Fenomenolojik desenli niteliksel çalışma olarak yürütülen bu çalışma da 18 ebe ile görüşülmüştür.
Araştırma grubunun belirlenmesinde amaçlı örneklem türünden olan ölçüt örnekleme yöntemi, kartopu
örnekleme yöntemi ve maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın verileri birinci
araştırmacı tarafından katılımcılarla Google Meet, Zoom uygulamaları ve telefon ile bireysel derinlemesine görüşme
yapılarak toplanmıştır. Görüşmeler video kaydı veya ses kaydına alınmıştır. Araştırma verileri MaxQda 2020 nitel
veri analiz programında araştırmacılar tarafından analiz edilmiştir. Verilerin analizinde araştırma kapsamındaki
tema ve kodları oluşturmak amacı ile tümevarımcı niteliksel içerik analizi ve tematik analiz kullanılmıştır. Bu
çalışmada niteliksel araştırmayı raporlamak için konsolide kriterler kılavuzu (COREQ) kontrol listesi kullanılmıştır.
Bulgular: Ebeler ile yapılan görüşmelerden elde edilen nitel verilerin analizi sonucunda; gebe okullarının yarattığı
farklılıklar, gebe okullarına katılımın sunduğu avantajlar ve gebe okullarına katılımın önündeki engeller olmak
üzere üç ana tema elde edilmiştir. Gebe okullarının yarattığı farklılıklar temasında üç kategori, gebe okullarına
katılımın sunduğu avantajlar temasında iki kategori, gebe okullarına katılımın önündeki engeller temasında üç
kategori olmak üzere sekiz alt kategori belirlenmiştir