The Effect of Transplantation and Donation of Organs and Giving Education on Knowledge Level in Midwifery Department Students


ÇETİNTAŞ ÖNER S. , ÇEBER TURFAN E.

International Journal of Scientific and Technological Research, cilt.4, no.6, ss.45-52, 2018 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)

  • Cilt numarası: 4
  • Basım Tarihi: 2018
  • Dergi Adı: International Journal of Scientific and Technological Research
  • Sayfa Sayıları: ss.45-52

Özet

Bu çalışmada topluma örnek olacak sağlık profesyonellerinden biri olan ebelik bölümü öğrencilerinin organ bağışının önemine ilişkin farkındalığı artırmak ve verilen eğitimin bu konudaki bilgi düzeylerine etkisini değerlendirmek amaçlanmıştır. Araştırmaya 78 öğrenci katılmıştır. Çalışmanın uygulamasın da öğrenciler üç gruba ayrılmıştır. Birinci gruba hiçbir eğitim verilmemiş, ikinci gruba okumaları için broşür dağıtılmış, üçüncü gruba ise slayt sunumu ile organ nakli ve bağışı hakkında eğitim verilmiştir. Bir ay sonra ikinci ve üçüncü gruplara tekrar bilgi soru formları dağıtılarak eğitim sonrası bilgi durumları değerlendirilmiştir. Çalışma sonuçlarına göre her üç grupta da öğrencilerin eğitim öncesi bilgi puan ortalamaları düşük seviyede bulunmuştur. Bunun nedeni olarak öğrencilerin organ nakli ve bağışı önemini bilmemeleri olarak düşünülmüştür. Verilen broşür ve eğitim ile öğrencilerin organ nakli ve bağışı hakkındaki farkındalığı artırılmış ve yapılandırılmış eğitim verilen grubun bilgi puanı ve tutumunda diğer gruplara göre anlamlı farklılık saptanmıştır

This study aims to increase the awareness about the importance of transplantation of the future midwives who will be one of the health professionals that will set the community a good example, and also, aims to evaluate the effect of education they receive on their knowledge levels about this topic. 78 student participated in the study. The students were divided into three groups. The first group was not given any training but the brochures were distributed for reading the second group and the third group received education about organ transplants and donations with the power point presentation was given. One month later, questionnaires were distributed again of the second and third group and conditions are evaluated after training. According to the results of the study, the average knowledge points of students are low. The reason for this can be stated as the students’ not knowing the importance of transplantation and organ donation. Therefore the awareness of the students about transplantation and organ donation was increased and training organized and they were encouraged to donate organs.